Kandidatenlijst SGP-ChristenUnie Goes 2022, Lijsttrekker Johnny Lukasse

december 27, 2021 Uit Door Anja

“Aandacht en Vertrouwen” is de titel van verkiezingsprogramma

De ledenvergaderingen van zowel de SGP als de Christenunie hebben de kandidatenlijst vastgesteld voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in de gemeente Goes. Johnny Lukasse is opnieuw gekozen als lijsttrekker. De SGP – Christenunie in Goes wil daarmee de keuze maken voor continuïteit en van daaruit een constructieve bijdrage leveren voor de belangen van de inwoners en bedrijven in de gemeente Goes.

Johnny Lukasse wordt op de lijst gevolgd door Maurits Born (CU) als nummer 2 en Henri van Koeveringe als nieuwkomer namens de SGP op nummer 3. Nummer 4 op de lijst is Ben Ham (CU) , de tweede nieuwkomer. Op plek 5 staat André van der Reest, de kandidaat wethouder voor de komende periode. Met zijn ervaring hebben wij vertrouwen voor de toekomst.

Voor de periode 2022-2026 hebben we gekozen voor ‘Aandacht en vertrouwen’, als titel voor ons verkiezingsprogramma, want er zijn veel goede dingen gedaan en we willen samen in vertrouwen verder komen. Verder met een Goes waar het goed wonen is voor alle mensen. We geloven ook in de vrijheid die God ons geeft, om als mensen onze keuzes te maken binnen het kader van de Bijbel. Keuzes uit liefde voor onze naasten, uit dank voor de vrijheid die wij kregen

De partijen doen dat vanuit een basis voor overtuigende politiek op Bijbelse grondslag. In het vastgestelde verkiezingsprogramma is aandacht voor diverse thema’s variërend van ruimte en economie, cultuur en sport tot ook duurzaamheid. Herontwikkeling en ontsluiting van het Marconigebied en ontwikkeling van het Stationsgebied in Goes tot een mobiliteitsknooppunt voor de regio heeft prioriteit. Evenals ook de veiligheid van de stad en omliggende dorpen met inzet van vaste wijk- en dorpsagenten.

Verrommeling door o.a. leegstaande agrarische bebouwing in het buitengebied moet tegen gegaan worden door verruiming van regels voor nieuwe bestemmingen. Zorg en behoud van cultureel en monumentaal erfgoed moet meer aandacht krijgen.

In de huidige raadsperiode heeft de SGP – ChristenUnie, zowel in de gemeenteraad als in de coalitie, van de inzet op het sociaal domein een belangrijk speerpunt gemaakt. Inwoners mogen niet tussen ‘wal en schip’ vallen als het gaat om o.a. de zorg. Keuzevrijheid, maatwerk en regionale samenwerking vinden SGP – ChristenUnie daarin van groot belang.