Werkbezoek bij ondernemers aan het Veerse Meer

augustus 29, 2020 0 Door admin

Vrijdag 28 augustus hebben wij een werkbezoek afgelegd bij verschillende ondernemers aan het Veerse Meer. De plannen van deze ondernemers zijn de laatste maanden een belangrijk onderwerp in de Goese Gemeenteraad.

De afgelopen maanden hebben we al verschillende bijeenkomsten gehad, waarin het ging over het Veerse Meer. De oorzaak hiervan zijn plannen die gemaakt worden door ondernemers, om het hele Veerse Meer, om ontwikkelingen te starten, zoals de aanleg van een vakantiepark.

Om de natuur om het Veerse Meer te beschermen hebben de verschillende gemeenten om het Veerse Meer gezamenlijk een visie opgesteld. In deze visie wordt beschreven wat de waarde is van het Veerse Meer, wat daarin behouden moet worden, maar ook waar ruimte is voor eventuele ontwikkelingen.

Om hierbij een beter beeld te krijgen hebben wij twee concrete voorbeelden bezocht. Beiden lokale ondernemers, die al jaren bezig zijn hun plannen te verwezenlijken. We begonnen met een ondernemer bij Wolphaartsdijk met plannen voor enkele buitendijkse ecolodges. Vervolgens bezochten we ondernemers in de haven van Wolphaartsdijk, met plannen om daar appartementen voor toeristen te bouwen.

Over andere plannen aan het Veerse Meer, in de gemeente Middelburg, spraken we ons recent al uit. Binnen het plan Waterpark Veerse Meer zouden 900 nieuwe vakantiehuisjes worden gebouwd. Onze fractie maakt zich zorgen om de impact hiervan op het Veerse Meer, maar ook de verkeersdrukte die dit mee zal brengen. Veel bezoekers zullen door de gemeente Goes moeten rijden. Raadslid Johnny Lukasse diende daarover een motie in, waarin de wethouder wordt opgeroepen met de gemeente Middelburg in gesprek te gaan over deze plannen. Een interview in de PZC hierover met Johnny Lukasse kunt u hier lezen.