Autoluwe binnenstad en Onderzoek naar Stenenbrug

september 29, 2021 Uit Door Johnny Lukasse

Donderdag heeft de Goese Gemeenteraad ingestemd met een onderzoek naar het autoluw maken van de Goese binnenstad. Helaas was er geen meerderheid voor een onderzoek naar een beperkt gebruik van de Stenenbrug voor bewoners. “Het zou een oplossing kunnen zijn om deze beperkte groep met de auto over de Stenen Brug te laten rijden. Dan kunnen ze de Dam en de Keizersdijk vermijden. Maar een meerderheid van de gemeenteraad sluit deze optie al bij voorbaat uit. CDA, Nieuw Goes, GroenLinks, Partij voor Goes en D66 blokkeren een onderzoek naar wat de Stenen Brug aankan qua draagkracht. Ze vinden dat auto’s onder geen beding thuishoren op de brug. Ze denken dat auto’s, voetgangers en fietsers elkaar in de weg gaan zitten, omdat de brug niet breed genoeg is”. De SGP-ChristenUnie fractie is van mening dat het zeker wel een onderzoek waard is. Zeker omdat het gaat om een beperkt aantal verkeersbewegingen. Misschien is het een mogelijkheid om met venstertijden te werken, daarnaast kan het ook een toegang zijn voor hulpdiensten. De Dam en de Keizersdijk kunnen dan een voetgangersgebied worden. Ondanks boze blikken en klappen op auto’s: Stenen Brug in Goes blijft autovrij | Bevelanden | pzc.nl