Maurits Born

Maurits Born (Raadslid)

Ik ben 45 jaar, getrouwd met Anneleen en heb 4 kinderen. Sinds 2000 woon ik in Goes.
Ik ben geboren in Rotterdam. Samen met Anneleen zijn wij ons gezin gestart in Den Haag. Na een paar jaar verlangden we naar wat meer woon en leefruimte, wat we hebben gevonden in Goes! Wat uiteraard ook belangrijk voor ons was is geloofsgemeenschap waarbij we ons thuis voelen. We vinden dat bij de gereformeerde kerk vrijgemaakt (de Ontmoetingskerk).

Wat ons zo bevalt in Goes is dat het een stad is, met een dorps karakter. Klein genoeg om elkaar te leren kennen, maar groot genoeg om elkaar niet voor de voeten te lopen. Je komt altijd wel iemand tegen die je kent van de peuterspeelzaal van vroeger, de judo, zwemles, de korfbal. Ook in onze straat hebben we onderling leuke contacten; enkele jaren geleden hebben we bijvoorbeeld meegedaan met de leukste straat van Nederland! Door al deze zaken voel ik mij écht een onderdeel van de gemeenschap. Mijn thuis!

In het dagelijks leven ben ik adviseur voor het MKB bij ABN AMRO. Vanuit die functie spreek ik veel ondernemers in Goes, maar ook daarbuiten.

De vorige raadsperiode heb ik mij vooral bezig gehouden met sociale zaken. Deze periode wil ik mij gaan bezighouden met zaken die wat meer in het verlengde van mijn werk liggen, zoals: financiën, binnenstad, economische ontwikkelingen enz.